Jungla Crypto - roboți și marketing ascuns

28.11.2019

Dragă comunitate Crypto, este timpul să recunoaștem marketingul ascuns, roboții și astroturfingul

     Lumea criptomonedelor este o nouă frontieră în mai multe moduri. Este o încercare de a redefini sistemele noastre financiare și modul în care tranzacționăm și facem comerț cu oameni necunoscuți în străinătate. Aceste tehnologii au multe promisiuni; cu toate acestea, există un lucru care este foarte evident. Cine are norocul și înțelege aceste sisteme și interacțiunile lor se află într-un avantaj mult mai semnificativ decât colegii lor. Crypto este echivalentul digital al vestului sălbatic unde se vor încerca orice și tot ce este posibil, se susține într-o analiză detaliată publicată de revista de specialitate Medium.

     Volumul de asimetrie informațională în acest spațiu este enorm și este utilizat în mod activ împotriva investitorilor mai noi pentru a-i înșela. Motivul pentru care este scrisă această postare este de a evidenția cât de plină de marketing ascuns, roboți și astroturfing (Astroturfing este un termen folosit cu precădere în Statele Unite ale Americii şi desemnează o tehnică de propagandă utilizată în scopuri publicitare, politice sau din domeniul relaţiilor publice, care urmăreşte crearea impresiei aparente a unui comportament spontan în sprijinul unei opinii, pentru a-i conferi o pretinsă "popularitate" pe care nu o deţine în realitate - n.r.) este în industria criptelor. Unele proiecte sunt vinovate de practici foarte discutabile. Este esențial ca comunitatea să înceapă să vorbească mai mult despre acest lucru, deoarece aceste tactici și/sau forme de marketing vor deveni mai sofisticate odată cu trecerea timpului. În spațiul criptomonedelor, sunt lucrate multe lucruri bune, dar este timpul să te scufunzi și în partea cea mai cruntă a acestuia.

     Marketingul ascuns a găsit o utilizare pe scară largă a proiectelor din acest spațiu. Unele companii există doar pentru a crea interes pentru alte proiecte. Vor avea conversații cu ei înșiși pe Twitter, Telegram, Discord, Reddit, etc. Scopul acestora este de a face să pară că există un interes organic și de bază pentru proiecte. Oamenii trec dintr-o dată de la un dezinformare în legătură cu un proiect până la punerea de tot felul de întrebări despre proiectul însuși.

     Astroturfing-ul poate duce la o cerere reală a pieței la schimburi, care pompează prețul, îmbogățind investitorii mai devreme dacă vând și lăsând investitorii mai noi cu punga goală. Unele dintre proiectele promovate pot avea cărți de tranzacționare foarte subțiri, unde doar cu câteva mii de dolari investite pot avea un impact drastic asupra prețului. Nu este corect să spunem că aceste companii de promovare au o culpă de 100%, dar este imperativ ca piețele să devină mai transparente și, cel puțin, oamenii să fie conștienți de tactica de marketing la care sunt supuși.

     Multe companii oferă aceste servicii promoționale. Trei de care știu sunt Ninjapromo.io, VCA Marketing și Market Makers. Unele sunt foarte deschise cu afacerile lor, în timp ce detaliile despre altele sunt mult mai greu de constatat. Imaginea de mai sus provine de la un serviciu de marketing cu numele Ninjapromo.IO. Acest lucru este din vechea structură a site-ului, unde obișnuiau să facă publicitate specială "Marketing ascuns", sub forma creării de discuții pe forumuri, telegrame, etc. Arhiva de internet mai păstrează copii ale acesteia, totuși:

https://web.archive.org/

    Folosind aceste servicii, puteți achiziționa o varietate de opțiuni pentru ICO-ul dvs., menite să aducă implicare, interes și, eventual, clienți care vor achiziționa jetoane. Unele dintre aceste servicii s-au lăudat să aibă acces la "Influențieri" pe toate platformele diferite, până la 500 de conturi telegrame la dispoziția lor, "creând un zgomot și / sau hype în jurul proiectului tău", pentru a păstra chiar și un proiect în topul popular. site-uri precum Bitcointalk prin împingerea firelor în mod frecvent și folosirea conturilor de încredere ridicată.

     Ninjapromo se mândrește cu faptul că sunt unul dintre liderii de pe piață pentru accesul la mass-media, lucrând cu peste 35 de puncte de vânzare.

"Promovează-ți proiectul pe cele mai bune site-uri web, precum Forbes, USATODAY, INC, Business.com, Tech.co, Newsmax, Coinshedule, CCN, Coindesk, TNW, Odysseyonline, Hacked, IBM, Yourstory, investing.com, seekalpha și altele 

     Toate pachetele actuale includ PR unde puteți obține până la 50 de comunicate de presă și 10 articole care vorbește despre proiectul dvs.

     Există o varietate de proiecte publicitate ca clienți pe site-ul lor. Nu mulți sunt enumerați, însă la cerere se pot vedea mai multe.

     Maecenas a fost creat pentru a digitaliza lucrările de artă folosind tehnologia blockchain, oferind oamenilor posibilitatea de a cumpăra acțiuni de proprietate. Proiectul a primit o mare campanie de presă. Unele dintre revistele în care au fost prezentate au fost Nasdaq, Forbes, The Cointelegraph, BBVA, CNBC, FINANCIAL TIMES, The Telegraph, International Business Times și BBC. Este imposibil să ne dăm seama dacă Ninjapromo i-a ajutat direct să obțină această acoperire, cu toate acestea, este cu siguranță o listă impresionantă de puncte de vânzare. În ciuda tuturor acestei acoperiri, simbolul ART pe care Maecenas l-a vândut în ICO-ul lor tranzacționează doar un singur schimb în acest moment, HitBTC, iar volumul de tranzacționare din ultimele 24 de ore este de 1.259 dolari.

     Vertex este o platformă pentru verificarea ICO-urilor și pentru a permite utilizatorilor să cumpere acele jetoane verificate prin platforma lor, folosind un alt jeton, tokenul VTEX.

Vertex.Market este prima platformă digitală a activelor OTC în care utilizatorii instituționali, precum și cei cu amănuntul pot cumpăra și vinde orice fel de activ digital, fără a fi nevoie de o listă de schimb. O piață secundară, unde se poate găsi lichiditate

     ICO-ul lor este încă în curs de desfășurare și au fost prezentate și în multe posturi media. Unele dintre acestea includ Investing.com, Yahoo Finance, Market Watch, The Business Journal, India Today, Bitcoin.com.

      Este important să te respecți doar de fapte și nu de a face presupuneri. Un fapt cert este că au fost /sunt un client al Ninjapromo. Astfel, analizarea creșterii canalului lor de telegramă se dovedește interesant

     Un lucru de remarcat este faptul că au avut o creștere parabolică chiar până la începutul vânzării de jetoane. De la 1 august până la 1 septembrie, canalul lor de telegrame a crescut cu 3,189%. Când ne-am uitat pe Twitter-ul lor în același interval de timp, a existat și o creștere de 902%. Cu toate acestea, administrarea conturilor lor de Twitter prin SparkToro (un instrument pentru a discerne discipolii falși) arată cât de mult din această creștere a fost falsă. Vă rugăm să rețineți că au două conturi. Unul este orientat mai mult către adepții lor vorbitori de arabă, celălalt este pentru restul lumii. Acest lucru a arătat rezultatele.

     Pe lângă faptul că își oferă serviciile online, Ninjapromo a adresat chiar proprietarilor de subredite să întrebe dacă pot face reclamă acolo.


     După cum am spus mai devreme, unele dintre aceste companii promoționale operează mai mult în întuneric, ceea ce îngreunează colectarea de informații despre acestea. Unul dintre acestea este cel mai deștept moniker "Market Makers", care face publicitate "Crearea de piață profesională pentru active criptografice". Aceste servicii funcționează ajungând la "Influențieri" sau la orice persoană care are multe urmăriri pentru a vedea dacă ar fi interesat să promoveze un activ. S-ar crede că dacă cineva ar vinde un serviciu pentru a influența prețul unui stoc, acesta va fi întâmpinat cu o anumită trepidare.

     Iată un exemplu în care producătorii de piață ajung la cineva. În imaginea de mai jos au ajuns la o figură populară de pe "Crypto Twitter" care poartă numele Crypto Bobby.

Pompa trollbox-urilor sau pompa de fire de conversație bitcointalk nu aduce niciun beneficiu direct. Cu toate acestea, contribuie la atragerea atenției comercianților atunci când pregătim o altă manipulare. Acest lucru face un flux de comercianți de 2-3 ori mai mare.


     Datorită modusului operandi sigur și invizibil al unora dintre aceste companii, este foarte greu sau aproape imposibil de cuantificat câte proiecte fac afaceri cu acestea. Cu toate acestea, să știți că există și sunt potențial implicați în orice cript pe care vedeți că este exagerat.

     Cred că este necesar să notăm aici că aceasta nu este o acuzație a vreunei infracțiuni din partea acestor companii sau proiecte. Nu există dovezi directe în acest sens. Cu toate acestea, sunt exemple de companii care fie oferă aceste servicii de marketing, fie le-au folosit în trecut. Este aproape sigur că, având în vedere cantitatea mare de dezvoltare care participă la acest spațiu, există companii sau proiecte care folosesc tehnici similare pentru a se comporta fără etică. Scopul acestui articol nu este de a acuza un anumit proiect sau companie specifică de infracțiuni, ci de a sensibiliza aceste tehnici de marketing ascunse și de a informa mai bine utilizatorii, consumatorii și investitorii cu amănuntul despre criptocurrenții despre ce au împotriva lor. A fi conștient de toate acestea contribuie cu siguranță la aducerea contextului pe piața criptomonedelor din 2018 și pictează o imagine a unui viitor luminos, atâta timp cât comunitatea se poate forma împreună pentru a rămâne informat și a nu fi victimă a pompelor și a altor sisteme care au a afectat piețele financiare timp de zeci de ani și amenință acum comunitatea de criptomonede mic, dar în plină expansiune.

Autorii analizei mulțumesc în special lui Anthony Lusardi

Întreaga analiză poate fi accesată aici: 

https://medium.com/@dantwany/dear-crypto-community-its-time-to-acknowledge-hidden-marketing-bots-astroturfing-9658d50c1ff7


Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți