Create a virtual company

12.11.2019

     Pe măsură ce tehnologia Web se dezvoltă, vom vedea probabil apariția unor companii care nu numai că nu au un magazin fizic, dar care nu au un nivel normal de personal, sau chiar propriile servicii și produse de tip back-end. Astfel de companii virtuale vor exista doar mai mult decât un set de legături sofisticate către furnizorii externi de servicii.

     Ideea companiei virtuale nu este nouă, dar până de curând a fost foarte dificil să o realizezi în practică. O companie virtuală va externaliza majoritatea sau toate serviciile sale către furnizori terți. Compania va fi o operație de schelet care oferă o interfață front-end pentru baza de clienți. Creșterea internetului și a comerțului electronic a facilitat punerea în aplicare a unor astfel de modele, deoarece o mare parte din procesarea și comunicațiile din back-end pot fi automatizate.

     Un avantaj major al înființării unei companii virtuale peste una care administrează totul în interior este că se poate face mult mai rapid. Externalizarea serviciilor de plată, contabilitate, marketing și asistență tehnică, de exemplu, lasă mai puțin de făcut la început și, prin urmare, permite companiei să ajungă mai târziu pe piață. Dar cea mai interesantă și ne-explorată zonă a organizațiilor virtuale este posibilitatea ca diferite companii cu diferite produse să se unească și să le ofere printr-o operațiune virtuală de comerț electronic.

     Să spunem, de exemplu, că firma dvs. este specializată în confecționarea de rochii de mireasă. Poate doriți să vă extindeți afacerea în organizarea tuturor aspectelor nunților, dar sunteți descurajați de lipsa de experiență și de resurse. Imaginați-vă că puteți configura un site Web cu link-uri back-end la mulți furnizori de servicii diferite. Ați putea avea parteneriate online cu catering, companii de închiriere de mașini, agenții de rezervare a locațiilor, servicii de tipărire și chiar o agenție de turism pentru rezervarea lunii de miere. Lucrul care face acest lucru diferit de portalurile convenționale cu hyperlink-uri simple către companii diferite este că legăturile back-end sunt transparente pentru utilizatorul final. Site-ul web al companiei virtuale ar avea o marcă distinctă și ar oferi serviciile ca atare, oferind utilizatorului final șansa de a specifica diferite criterii pentru fiecare dintre ele. Site-ul ar putea apoi să apeleze la componentele software ale partenerilor săi prin Internet, care le-ar verifica bazele de date și ar returna cea mai bună potrivire pe baza criteriilor de selecție. Odată returnate, datele ar putea fi prezentate clientului, care ar putea apoi să rezerve întregul lucru cu o singură apăsare de taste.

     Cu toate acestea, această abordare depinde de toate companiile implicate care oferă servicii de Internet dezvoltate utilizând tehnologii care sunt în prezent într-o etapă embrionară. Protocolul de acces obiect simplu (Soap), de exemplu, creat de companii inclusiv Microsoft, IBM și DevelopMentor, va permite componentelor software să aibă acces reciproc pe Internet. Acest protocol va face parte și din inițiativa lui Microsoft.net.

     Hewlett-Packard are propria sa tehnologie, numită eSpeak, care oferă o facilitate similară. Ideea este că, folosind standardele tehnologice, companiile vor putea să se conecteze rapid și flexibil la serviciile de back-end, schimbând partenerii în voie. HP se referă la componentele software drept servicii electronice și este ușor de văzut de ce atunci când luați în considerare cât de multă funcționalitate pot deține. De exemplu, dacă detaliile despre nuntă trebuie schimbate, front-end-ul virtual poate accepta modificările și informează componentele software ale unei terțe părți. Aceștia ar putea apoi să găsească oferte alternative care să se încadreze noilor criterii, să le rescrie în numele utilizatorilor finali și să furnizeze datele în față.

     Deși astfel de servicii reprezintă puțin mai mult decât pachetul de obiecte și tehnologii componente anterior complexe în "servicii" online mai prietenoase pentru afaceri, faptul că acestea pot fi accesate pe Internet este nou și face conceptul companiei virtuale mai realist. Atenție - conceptul de timp pe Internet urmează să sufere o altă schimbare dramatică.

Șase pași pentru formarea unei operațiuni de comerț electronic virtual 

  1. Dezvoltați un model de afaceri colaborativ. Cel discutat în acest articol este unul dintre numeroasele modele posibile care încă nu au fost explorate. Este posibil să doriți să oferiți numai propriile produse, dar să utilizați servicii externe pentru a sprijini alte aspecte ale afacerii dvs., cum ar fi contabilitatea. Aici piața furnizorului de servicii de aplicații (ASP) poate contribui la o companie virtuală;

  2. Așteptați puțin - tehnologia este încă într-un stadiu incipient de dezvoltare;

  3. Gândiți-vă la utilizarea limbajului extensibil de marcare (XML) ca un mijloc de schimb de informații de bază între companii, eventual ca un pas în limbajele de apelare a componentelor mai sofisticate. Soap-ul se bazează pe XML, dar este conceput pentru a emite comenzi către componentele software direct, mai degrabă decât să le transmită date;

  4. Asigurați-vă că aveți parteneriate formale cu furnizorii dvs. de servicii terți. Rezolvați problemele juridice și financiare înainte de a vă implica în miezul detaliilor tehnice;

  5. Găsiți un consultant sau un angajat care poate programa sisteme folosind Soap (care încă nu a fost ratificat de consorțiul World-Wide Web). ESpeak este o altă opțiune, dar Soap a furat emisiunea din punct de vedere al acoperirii mass-media și al potențialului de adoptare a pieței;

  6. Asigurați-vă că testele software și acordurile de nivel de serviciu cu serviciile partenerilor dvs. sunt până la zero. Gestionarea serviciilor Internet terțe și obținerea de rezultate în timp real pentru livrarea de web nu este un lucru important.


Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți